Miksi matkailuyrittäjän kannattaa kiinnostua oman yrityksensä markkinoinnista internetissä?
Maailmassa on paljon potenttiaalisia asiakkaita joita ei ole helppo tavoittaa ilman internet-markkinointia. Se on tehokas ja edullinen tapa ja Kauppisen mukaan myös hauskaa!
Mistä blogista löydät lisätietoa matkailumarkkinoinnista? Mitä tietoa sieltä löydät?
Matkailumarkkinointi.blogspot.fi osoitteesta löytyy tietoa matkailumarkkinoinnista ja neuvoja sen tekemiseen.
Mitkä ovat suomalaisten hyviä ja huonoja puolia internet-markkinoinnin käytössä ja kehittämisessä?
Suomalaiset eivät käsitä että markkinointiin on syytä investoida ja on kokeiltava uusia keinoja markkinoinnin kehittämiseksi. Täällä ajatellaan että tuote myy itse itseään eikä sitä tarvitse markkinoida. Nyttemmin on palkattu henkilöitä jotka keskittyvät pelkästään internetmarkkinointiin, joten ajattelutapa on alkanut kokemaan muutosta.
Miten Suomen matkailumarkkinointi eroaa muiden pohjoismaiden matkaimarkkinoinnista?
Sitä mukaan kun Suomessa vähennetään rahoja markkinoinnista niin Ruotsissa ja Norjassa lisätään. Kyseisissä maissa on tehty paljon hyviä asioita tämän saralta.
Mitä hyvää Matkailun edistämiskeskus on tehty some-markkinoinnissa?
MEK on luonut yhden Suomen parhaista twitter- tileistä.
Mitä tarkoittaa hakukoneoptimointi?
Tarkoittaa hakukonemarkkinointia, eli verkkosivujen kohdenäkyvyyttä parannetaan siten että saadaan sivuille lisää kävijöitä.
Mitkä kaksi asiaa ovat esteinä yritysten hakukoneoptimointiin panostamiselle?
Hakukoneoptimointia tarjoavien yrityksien asiakaspalvelu taidot ja viestintä ovat puutteellisia. Suomalaiset tekevät asian mielummin itse huonosti ja halvalla kuin panostavat ammattilaisten kalliisiin palveluihin.
Mitä on konversio`?
Konversio tarkoittaa verkkosivujen myyntitehokkuutta.
Miten konversiota eli verkkosivujen tehokkuutta edistetään?
Määritellään aluksi kohderyhmä ja luodaan verkkosivut heidän tarpeita tukeviksi.
Millä keinoilla verkkosivujen luotettavuutta voi lisätä?
Sivuston on oltava helposti käytettävä, kuvien ja tekstin ajankohtaisia.
Miten asiakkaat voidaan sitouttaa verkkosivujen käyttäjiksi?
Sitouttaminen vaatii hyvän ja mielenkiintoisen sisällön jota voi jakaa sosiaalisessa mediassa (facebook,twitter, ig)
Kuinka monella sivustolla asiakas käy ennen matkapäätöksen tekemistä?
Keskimäärin 14 eri sivustolla.
Kuinka monta kertaa asiakas käy sillä sivustolla, jolta hän päättää ostaa?
Kolmesta nejään kertaan.
Mikä on Tripadvisor ja mikä merkitys sillä on sitouttamisessa?
Suosittelu sivusto. Ihmiset jakavat mielipiteitään täällä ja asiakas voi käydä vertailemassa kohteita ennen ostopäätöstään.
Millaisia haasteita on suomalaisilla matkailalan yrityksellä sisällön tuottamisessa?
Vaikeuksia on tuottaa sisältöä, osataan kertoa tarinoita mutta niiden muuttaminen tekstiksi tuottaa hankaluuksia. Video- ja valokuvaustaidot ovat huonot eikä ole halua opetella uutta ja kehittyä.
Miksi matkailuyrityksen kannattaisi pitää blogia? Mitä vaihtoehtoja Kauppinen mainitsee sisällön tuottamisesta blogiin?
Blogi tuo näkyvyyttä hakutuloksissa sekä se on oiva sitouttamis väline. Kerran vierailtuaan tulee helpommin jatkossakin lukemaan blogia, siellä on myös luonteva kertoa yrityksen toiminnasta.
Mitä esimerkkitapauksia Kauppinen mainitsee, joissa suomalainen matkailualan yrittäjä on noussut verkkomarkkinoinnissa uudelle tasolle?
Rantalan lomamökit otti itselleen uuden kohderyhmän; koiraihmiset, ja päätti keskittyä siihen. He ovat mielenkiintoisia asiakkaita jotka ovat myös valmiita maksamaan palveluista.
Lapland safaries on keskittynyt konversion kehittelyyn ja verkkomyynti on noussut.